רון חולדאי: הפיגוע בגלל “הכיבוש”. בן דהן: הטענה הזויה, אתם ההזויים

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מביע הבנה למניעים של גילויי השמחה ברחוב הפלסטיני בעקבות פיגוע הטרור הרצחני במתחם שרונה: "ההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי שהתודעה תשתנה לזה שצריך לפנות התנחלויות" • בן דהן: "הטרור נמשך בגלל התקווה שלהם למדינה"
אריה ריבקינד
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 12:06

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי,  הביע הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לגלי צה”ל הבנה למניעי השמחה אצל הפלסטינים על הפיגוע הרצחני במתחם ‘שרונה מרקט’ בתל אביב.

“אנחנו המדינה היחידה בעולם שבה עם אחר נמצא תחת כיבוש שלנו מבלי שיש להם זכויות אזרח”, אמר חולדאי. “הצרה היא שכשאין טרור לא מדברים. אין את האומץ לעשות צעד לקראת נסיון לעשות איזשהו הסדר. אנחנו 49 שנים בכיבוש שאני הייתי שותף לו ואני מכיר את המציאות ויודע שמנהיגים עם אומץ צריכים לא לדבר סתם.

“אנחנו צריכים להראות לשכנינו שיש לנו כוונות אמת לחזור למציאות, למדינה היהודית יותר קטנה, אך בעלת רוב יהודי מוצק”.

על השמחה בקרב הפלסטינים למראה הפיגוע, אמר : “אי אפשר להמשיך להחזיק אנשים במציאות בה אתה כובש אותם והם יגיעו למסקנה שהכל בסדר”.

בסיום השיחה העריך חולדאי כי רק שינוי מהותי של המצב הביטחוני לרעה יוביל את אזרחי ישראל להבנה שאין ברירה אלא לפנות את ההתנחלויות. “ההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי שהתודעה תשתנה לזה שצריך לפנות”.

סגן השר התייחס גם לדבריו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אודות הקשר בין הפיגוע לכיבוש ואמר, “אני רוצה להזכיר לו שטרור היה פה לפני 100 שנה ובתרפ”ט נרצחו יהודים ולא היתה מדינת ישראל, לא היה כיבוש. הטענה הזויה והגיע הזמן שאנחנו אנשי הימין נגיד לשמאל – אתם ההזויים. הטרור נמשך בגלל התקווה שלהם למדינה”.

סגן שר הבטחון אלי בן דהן התייחס היום לדבריו של ראש עיריית תל אביב ואמר: “אני רוצה להזכיר לו שטרור היה פה לפני 100 שנה ובתרפ”ט נרצחו יהודים ולא היתה מדינת ישראל, לא היה כיבוש.

“הטענה הזויה והגיע הזמן שאנחנו אנשי הימין נגיד לשמאל – אתם ההזויים. הטרור נמשך בגלל התקווה שלהם למדינה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע איך שראש העיר של תל אביב אומר דברים שמעודדים את הערבים להמשיך ולרצוח את אנשי עירו ! ! !
    09/06/2016 13:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מזעזע איך שראש העיר של תל אביב אומר דברים שמעודדים את הערבים להמשיך ולרצוח את אנשי עירו ! ! !

  2. די לכיבוש
    09/06/2016 20:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. צודק חולדאי בכל מילה

  4. חולדאי טועה לחלוטין - הפיגוע בגלל האיסלם ולא ייעצר על 67
    13/06/2016 08:03
    \מעון
  5. נמאס מהשקר המבחיל של השמאלנים – שמקבלים כסף איסלמי בכדי לשקר!
    הטרור הוא בגלל הלאומיות הערבית שייסד המופתי – שאמר עוד ב 1935 שהיישוב היהודי כולו צריך להיות מושמד. הוא פעל ביחד עם אדולף לבצע זאת ובנס לא הצליחו הגרמנים להגיע לישראל לבצע זממו של המופתי.
    ההסכם להשמדת כל יהודי ישראל חתם המופתי עם אדולף ואיכמן ב 11/1941 לפני וועידת וונזה וההחלטה על הפתרון הסופי ליהודי אירופה!
    הלאומיות הערבית איננה מכירה ביהודים כבני אדם (קופים חזירים וכו’) וככל שכן שיש להם זכות לחיות ועוד במדינה.
    אין לערבים שלטון דמוקרטי בשום מקום בעולם – אז להגיד שזה מה שחסר להם בישראל זו בדיחה!
    חולדאי משקר לעצמו משקר לציבור גדול האיש פשוט לא מבין המציאות שהיא מרה וקשה – אין כדור כסף (נגד ערפדי האיסלם) שום הסכם שיחתמו עם תת אדם אין להם מחוייבות לקיימו. מצוות האיסלם לחסל הכופרים ורואים זאת באירופה ששם הם מקבלים 100% זכויות.
    ולסיכום: אם היה ערבי מגיע כמו סאדת ואומר אני באמת רוצה שלום … מזמן היה שלום! אבל הם אומרים בגלוי שפניהם לשואה ליהודי ישראל ולא מוכנים להשפיל עצמם בהסכם מול קופים וחזירים!
    חולדאי השקר שלך ההונאה שאתה מרמה ציבור תמים היא פשע – אתה גורר פיגועים ורצח – הכל בשקרים שאתה מפיץ – הדם על ידייך וידי השמאלנים שמקבלים כסף לשקר לכולם!

  6. הפיגוע בגלל הלאומנות הערבית והאיסלם - ולא ייעצר ב 67
    13/06/2016 08:23
    שמעון
  7. חולדאי משקר לציבור ומרמה אותו.
    המתקפה של האיסלם לא תעצור ב 67 ולא התחילה בגלל מלחמת ששת הימים!
    הלאומיות הפלשטינית נוסדה ב 1935 ע”י המופתי כשייסד מפלגה תאומה למפלגתו של היטלר. האידאולוגיה הפלשטינית זהה לאידשאולוגיה של היטלר. יהודים אינם בני אדם והשמדתם היא מצווה דתית וחילונית.
    בגלל שיהודים הם לא בני אדם שום הסכם אין לערוך עימם אלא רק להשמידם.
    תוסיפו על זה האיסלם של האחים המוסלמים בו פסקו כי הג’יהאד מצווה אישית – כלומר כל אדם יכול לקום בבוקר ולקיים מצוות רצח יהודים. הוא לא זקוק לאישיור מאף אחד ולא שום החלטה מדינית או של שלטון כלשהו. זו המהפכה של האחים המוסלמים אלקאידה וכל אלו שבאים אחריהם.
    לכן גם כל החלטה של שלום עם ישראל מנוגדת לאיסלם!

    מהיכן חולדאי לוקח עוז הפנים לשקר לכל כך הרבה אנשים. דבריו לא נכונים שקריים ומסיתים לרצח. זה אדם שקרן ולא אחראי למעשיו!

    אם היה קם מנהיג ערבי ואומר אני רוצה שלום – כל ראש ממשלה היה עושה עימו שלום מיד, לצערי. אבל אין לשום מנהיג ערבי הזכות ללכת נגד עקרונות הלאומיות הפלשטינית שהם זהים לאלו של היטלר ונגד האיסלם! ולכן זה בלתי אפשרי לחלוטין!