רון חולדאי: הפיגוע בגלל “הכיבוש”. בן דהן: הטענה הזויה, אתם ההזויים

אריה ריבקינד
|
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 12:06
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מביע הבנה למניעים של גילויי השמחה ברחוב הפלסטיני בעקבות פיגוע הטרור הרצחני במתחם שרונה: “ההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי שהתודעה תשתנה לזה שצריך לפנות התנחלויות” • בן דהן: “הטרור נמשך בגלל התקווה שלהם למדינה”

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי,  הביע הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לגלי צה”ל הבנה למניעי השמחה אצל הפלסטינים על הפיגוע הרצחני במתחם ‘שרונה מרקט’ בתל אביב.

“אנחנו המדינה היחידה בעולם שבה עם אחר נמצא תחת כיבוש שלנו מבלי שיש להם זכויות אזרח”, אמר חולדאי. “הצרה היא שכשאין טרור לא מדברים. אין את האומץ לעשות צעד לקראת נסיון לעשות איזשהו הסדר. אנחנו 49 שנים בכיבוש שאני הייתי שותף לו ואני מכיר את המציאות ויודע שמנהיגים עם אומץ צריכים לא לדבר סתם.

“אנחנו צריכים להראות לשכנינו שיש לנו כוונות אמת לחזור למציאות, למדינה היהודית יותר קטנה, אך בעלת רוב יהודי מוצק”.

על השמחה בקרב הפלסטינים למראה הפיגוע, אמר : “אי אפשר להמשיך להחזיק אנשים במציאות בה אתה כובש אותם והם יגיעו למסקנה שהכל בסדר”.

בסיום השיחה העריך חולדאי כי רק שינוי מהותי של המצב הביטחוני לרעה יוביל את אזרחי ישראל להבנה שאין ברירה אלא לפנות את ההתנחלויות. “ההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי שהתודעה תשתנה לזה שצריך לפנות”.

סגן השר התייחס גם לדבריו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אודות הקשר בין הפיגוע לכיבוש ואמר, “אני רוצה להזכיר לו שטרור היה פה לפני 100 שנה ובתרפ”ט נרצחו יהודים ולא היתה מדינת ישראל, לא היה כיבוש. הטענה הזויה והגיע הזמן שאנחנו אנשי הימין נגיד לשמאל – אתם ההזויים. הטרור נמשך בגלל התקווה שלהם למדינה”.

סגן שר הבטחון אלי בן דהן התייחס היום לדבריו של ראש עיריית תל אביב ואמר: “אני רוצה להזכיר לו שטרור היה פה לפני 100 שנה ובתרפ”ט נרצחו יהודים ולא היתה מדינת ישראל, לא היה כיבוש.

“הטענה הזויה והגיע הזמן שאנחנו אנשי הימין נגיד לשמאל – אתם ההזויים. הטרור נמשך בגלל התקווה שלהם למדינה”.