מבוכה לאובמה: ארה”ב תרמה ל-V15 שפעל להדחתו של נתניהו בבחירות

דו"ח של הסנאט מגלה כי כספים של משרד החוץ האמריקני שימשו למימון תנועת 'קול אחד' - שבבחירות האחרונות פעלה להדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו • הסנטור שעמד בראש הוועדה שחיברה את הדו"ח: "מימנו קבוצת פעילים פוליטית בזמן רגיש מאוד בישראל. זהו דבר לא מקובל"
קובי פינדרוס
ז' תמוז התשע"ו / 12.07.2016 21:57

האם משרד החוץ האמריקני תמך בתנועה שפעלה להדחת ראש הממשלה נתניהו?

בדו”ח של הסנאט האמריקני שפורסם היום (שלישי) נכתב כי כספים ממשרד החוץ אכן שימשו למימון תנועת ‘קול אחד’ שבבחירות האחרונות פעלה להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדוח, מחלקת המדינה האמריקנית העבירה סכום של יותר מ-300 אלף דולר לתנועה שהורכבה מחלקיה של תנועת ‘קול אחד’ בישראל וברשות הפסלטינית, תנועה שהוקמה בשנת 2002. הכספים נועדו לתמוך במשא ומתן לשלום בין ישראל לרשות.

הכספים, לפי הדוח, ניתנו בתקופה של 14 חודשים, עד נובמבר 2014.

‘קול אחד’ השתמש בכסף כדי לבנות מסד נתוני בוחרים, לארגן פעילים, ולהשתמש בחברות ייעוץ פוליטיות המקושרות לממשל אובמה – והכל במטרה להפיל את נתניהו.

הפרסום, המעורר מבוכה רבה בממשל הנשיא אובמה, לא עובר בשתיקה.

הסנאטור רוב פורטמן שעמד בראש הוועדה שהפיקה את הדו”ח – אמר: “מחלקת המדינה התעלמה מהאזהרות ומהסימנים המוקדמים ומימנה קבוצת פעילים פוליטית בזמן רגיש מאוד בישראל”.

לדבריו, “לא מקובל עלינו השימוש בכספי משלם המיסים האמריקני – לבנות תשתית רחבה נגד מנהיג בעלת הברית הגדולה ביותר של ארה”ב במזרח התיכון. משאביה של אמריקה צריכים לשמש כדי לעזור לבעלות בריתנו באזור, ולא לערער אותן”.

מחלקת המדינה האמריקנית לא הגיבה עד כה לדיווח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אובמה מוסלמי .וככזה הוא תומך בדרכם של מאמיני הקוראן
    12/07/2016 23:45
    מאיר
  1. שקורא למחות את העולם .אים לא יהיו מוסלמים .מה שאובמה עשה .?זה להמיר את דתו למראית עין ,כאילו שהוא נעשה נוצרי.אבל הוא מוסלמי בלב ונפש הבהמית שלו ,אל דאגה אובמה .הסיפור שלך לא נגמר .אתה עוד תגיע לארץ לעולם לא! זוהיא ארץ שהיא מעבר להרי החושך,ושם תושלך לתהום ס .בלי תחתית