הנגיד הקריא נאום מטלפרומפטר – והכריז: אכפיל את הקצבה לאברכים

במהלך מסיבה בסוכת ישיבת מיר לכבוד הנגיד שלמה יהודה רכניץ, הפתיע הנגיד כשהכריז: אתן מלגה כפולה לכל אברכי הישיבה • צלם חרדים10 בועז בן ארי עם וידאו: הנאום - ושירתו של בעל המנגן מוטי שטיינמץ
בן-ארי בועז
כ' תשרי התשע"ה / 14.10.2014 11:22

במהלך מסיבה שהתקיימה אמש (שני) בסוכת ישיבת מיר בירושלים לכבודו של הנגיד שלמה יהודה רכניץ, הצליח הנגיד להפתיע את כל הנוכחים, כאשר הכריז כי בשל הגזירות על עולם התורה יעניק בחודש חשוון הקרוב מלגה כפולה לכל אברכי הישיבה.

המסיבה נערכה, לצד שולחנות, בסוכה שהוקמה על הכביש הסמוך לישיבת מיר, ומסכי ענק נפרסו ברחובות הסמוכים לסוכה, שיכלה להכיל רק 250 מקומות בדוחק רב.

במהלך המסיבה נשא רכניץ נאום שנכתב באנגלית, אותו הקריא מעל גבי מסכי טלפרומפטר שהוצבו בפניו. הנאום הארוך באנגלית, תורגם סימלוטנית מראש והופיע עם תרגום בעברית על גבי כל מסכי הענק.  בחוץ התרכזו מאות איש שהגיעו בעיקר כדי לשמוע את בעל המנגן מוטי שטיינמץ, ששר מלחניו של הנגיד חובב השירה.

במהלך נאומו, אותו החל לשאת בסביבות השעה 23:00 סיפר רכניץ על הקשר שלו לישיבת מיר, ועל פועלו של ראש הישיבה הגרנ”צ פינקל זצ”ל למען הישיבה.

“ביממה האחרונה לפני פטירתו של ראש הישיבה, הוא צלצל אלי, ואני אמרתי לו שאתן לו צ’ק בימים הקרובים. למחרת התבשרנו בבשורה המרה כי לקח אותו אלוקים. אני לא יודע מה לומר”, הקריא רכניץ מתוך הטלפרומפטר, “אני לא יודע מה לומר לכם, אבל אולי אם הייתי נותן לו את זה בערב, הכל היה נראה אחרת”.

כאמור, במהלך נאומו הארוך מאוד, הפתיע רכניץ, תושב לוס אנג’לס, העומד בראש רשימת התורמים של ישיבת מיר, על תרומתו הגדולה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את מי בדיוק מענין אם זה טלפרונטר או דף ממש כותרת ״מבריקה״
    14/10/2014 19:32
    תוהה
  1. חוץ מזה הוא התחייב להכפיל לחודש אחד בלבד