סאטמר: “ההורים אשמים ברצח – מי התיר להם לגור בין הרוצחים”

בצעד יוצא דופן הפסיק האדמו"ר מסאטמר את הלימודים בישיבה - והספיד את הנרצחים • אחר-כך תקף: "ההורים אשמים. אסור להם להספיד ילדיהם. הם גרמו לרצח" • "מי התיר להם להכניס את בניהם לגוב האריות?" • "יגידו שאנו שונאי ישראל - אבל השונאים הם מי שמפקירים נפשות ליצר הרע של ציונות" • על נקמה: "כבר אלפיים שנה אנחנו מהנרצחים ולא מהרוצחים" • האזינו לדברי האדמו"ר
שלמה בן חיים
ה' תמוז התשע"ד / 03.07.2014 02:21

יממה אחת בלבד לאחר שקברו את בניהם גיל-עד, אייל ונפתלי הי”ד, סופגות משפחות יפרח, שעאר ופרנקל מתקפה חריפה במיוחד מצד האדמו”ר מסאטמר.

האדמו”ר נעמד באמצע סדר הלימוד אחר הצהרים בהיכל הישיבה גדולה שבקרית יואל, הפסיק שלא כהרגלו את הלימודים באמצע הסדר, וללא הודעה מוקדמת ביקש לומר דברים על מה שקורה בימים האחרונים בארץ-הקודש.

תחילה התייחס האדמו”ר לעצם האירוע הקשה של רציחת שלושת בחורי הישיבה. בקול שנשנק מבכי, ספד הרבי לנערים שנהרגו באופן קשה וטרגי כזה רחמנא ליצלן, ואמר שכל כלל ישראל אבלים באבדן הזה ומתאבלים על מה שקרה.

 “דוד המלך אומר בתהילים: שקר שנאתי ואתעבה. אני רוצה לדבר כאן על מאורע שהיה”, פתח האדמו”ר את דבריו. “כולם יודעים מה שקרה בארץ-ישראל, שנהרגו לא עלינו שלוש נפשות מישראל, באופן אכזרי מאוד, ה’ ירחם.

“וירב בבת יהודה תאניה ואניה, כאשר קורה בארצינו הקדושה אירוע טרגי כזה, כל לב שותת דם והקב”ה מצטער בצרתן של ישראל, וכל כלל ישראל מצטערים מאוד, בצער גדול, על מה שקרה. וזה לא רק נפש אחת אלא שלוש נפשות.

“כאשר קורה אירוע שכזה, כל לב יהודי כואב ומתאבל על צרות ישראל ומתאבל על הקרבנות שנופלים, וה’ יאמר לצרתינו די.

“כנהוג בימי ‘השבעה’, יתרבו המנחמים מכל שכבות הציבור, ואפילו יהודים שלא הכירו את הבחורים באופן אישי, יגיעו לנחם את האבלים וירגישו אבלים, וזה אבל של כלל ישראל, וכל יהודי צריך להתאבל, כאשר קורה אירוע מחריד כזה”.

בשלב זה עבר האדמו”ר למתקפה: “אבל עם כל הצער ועגמת נפש שיש באירוע כזה, חייבים להסתכל על הדבר הזה גם בראיה רחבה יותר וחכמה יותר ובעיניים פקוחות בדעת תורה:

“כאשר מגיע החדשות, הציבור כואב את המעשה והרצח הנורא. אבל כאשר בלוויה ההורים הספידו את ילדיהם, לדעתי אין להורים להספיד את ילדיהם. עדיף היה שהם ישובו בתשובה ויאמרו וידוי בבכיות את הנוסח של אשמנו בגדנו, ועל חטא.

עם כל הכאב צריך לומר: על זה שהם הלכו לגור וללמוד במקום של רוצחים חיות טרף, מי התיר להם ללכת לשם בין הרוצחים מועדים וידועים?

“האם אין מקום בארץ ישראל לגור וללמוד רק בתוך כלוב החיות? מי התיר להם להכניס את עצמם בניהם ובנותיהם לגוב האריות, להפקיר את נפשו ונפשות ביתו, הכל בגלל היצר הרע והתאווה שנקרא שלימות הארץ, ציונות למהדרין מן המהדרין?

“חובה עלינו בצער לומר: ההורים אשמים. הם גרמו לרציחה של בניהם ועליהם לשוב בתשובה.

“היום הגיע כבר מסע הנקמה. יש חשש שמצאו ערבי שנהרג על ידי יהודי בתורת נקמה. מי יודע התוצאות של פעולות כאלו. יהודים בכל העולם, בכל המדינות, נכנסים לסכנה מחשש לנקמה מהערבים. אני מקווה שהערבי נהרג על ידי בני ישמעאל, אבל אשרי איש מפחד תמיד.

“כבר אלפיים שנה יהודים בגלות. במשך כל הזמן נהרגו רבבות מליוני יהודים. היהודים היו הנרצחים ולא הרוצחים, וזה היה העוז של היהודים בגלות.

“דודי הקדוש לימד אותנו לאהוב את האמת ולשנוא את השקר. בדור עקבתא דמשיחא, שהאמת תהא נהדרת, לימד לנו דודי הקדוש להלחם בכל הכוח נגד כוחות השקר ולומר האמת, אפילו שזה מצב כאוב וצרות, ויגיע חיצים ובלסטריות נגדינו ויגידו שאנחנו שונאי ישראל.

“שונאי ישראל הם אלו שמפקירים את נפשות ישראל ליצר הרע של ציונות; שונאי ישראל הוא מי שעושה מעשי נקמה ומעורר את הרוצחים לנקום, וככה זה הולך נקמה אחר נקמה מצד לצד.

“על זה אומר דוד המלך בתהילים שקר שנאתי ואתעבה לזרוק קבל כל העולם ומלואו. היהדות החרדית, ידה מסולקת מכל המדינה. לא ציונות, לא התנחלות, לא נקמה.  הקדוש ברוך הוא ישמור על כל עם ישראל בכל מקום שהם, בארצינו הקדושה ובכל העולם מכל צרה ומצוקה.

“ושבור עול הגוים רשעי הגוים ועול הגלוית רשעי ישראל הציונים”, חתם האדמו”ר את דבריו.

הדפס כתבה

16 תגובות

    אכן.. אדמו
    03/07/2014 02:54
    הופפער
  1. אדמור יוצא דופן מדבר כיוצא דופן

  2. איזה מתוק שהוא..
    03/07/2014 07:59
    אוהד...
  3. בטח אלעד ונוף אילון,זה מקומות נוראים שההורים האשמים האלה בחרו לגור בהם.
    מה דחוף לו עכשיו, אי אפשר להתאפק???

  4. מי זה
    03/07/2014 09:32
    שימי
  5. כל מי שלובש זנב שועל על הראש נהיה רב גדול?

    • ש.   03/07/2014 11:56

      מה שיצר היה חוסר יכולת ההתמודדות של ה”רבס”, שחסידיהם האמינו שיש להם כוחות העליונים, עם השואה. יותר מזה רוב הרבס הגדולים הפקירו את חסידיהם וברחו.
      כדי להסביר מדוע, המציאו את ה”שטן הציוני” ו”שלש השבועות” שבטלו את כוחותיהם העליונים.
      בספר יחזקאל פרק כ’ מפורש שאם ישראל לא יעלו לארץ כשזה יתאפשר, תהיה שואה בדיוק כמו ביציאת מצרים כשרוב העם היהודי הושמד בגלל שלא רצה לעלות לארץ! (מה שמזכיר שם שרוצים לעבוד ע”ז, זה בגלל שכל מי שרוצה להיות בחו”ל נחשב כעובד ע”ז).

      יומא ט’: בית שני נחרב כי כשעלו לא עלו כולם. אם היו “חומה” – עולים כולם אז בניה, אבל אם כ”דלת” – קצת קצת זה כעץ (=דלת) שהולך ונרקב! מכאן שטוב לעלות בחומה! ומכאן שאיסור חומה בסוף כתובות הוא רק על חו”ל!

  6. מי התיר
    03/07/2014 10:13
    יוילי
  7. מי היתיר ?

  8. רפואה שלמה!!
    03/07/2014 10:42
    רופא
  9. רפואה שלמה!!

  10. תגובה על דברי האדמו
    03/07/2014 10:48
    ארץ ישראל
  11. אין מילים להוסיף
    האדמו”ר הזה אמר דברים אמיתים שאין להתווכח על זה
    וכבר אמרן מרן הגרב”ד פוברסקי ומרן האדמו”ר מווזניץ “הרבי מסאטמאר צדק”
    ולהבדיל גם חברי הכנסת אמרו את סה כבר

  12. חבל שנותנים לזה במה לא בטוח שהוא התכוון לפרסם דברי הבל אלו כעת.
    03/07/2014 10:53
    נח
  13. מגלה פנים
    03/07/2014 11:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  14. קצת ללמוד שולחן ערוך, אורח חיים סימן שכ”ט.

  15. תלמיד חכם (?)
    03/07/2014 12:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  16. יושב לו במונרו וגורם עם אנשיו חילולי ה’ מדי פעם, שמוצא לנכון להיות הוגה דעות על המצב כאן

  17. הדוד שלך, במחילה מכבודך,
    03/07/2014 12:11
    ביני
  18. כשהו בעצמו בסוף ברח עם הרכבת של קסטנר…

  19. אם הוא אמר כזה דבר
    03/07/2014 12:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  20. קשה להבין דבירו כשהמשפחות אבלות עדיין על יקירהם

  21. איך זה מקבל פה במה??!
    03/07/2014 13:21
    מנדי
  22. היפך החכמה והחסד

  23. חרפה
    03/07/2014 14:31
    טל
  24. פשוט חרפה להאשים הורים במות ילדיהם ועוד בזמן השבעה
    זו לא תורתנו!!!

  25. מה, לא יכל להתאפק.....
    03/07/2014 15:45
    דודו
  26. לפחות עד סוף השבעה??!!!
    כ”כ היה לו דחוף לשפוך דעותיו כ”כ מהר?

    לא יודע אבל בראש שלי זה לא מסתדר!!!

  27. זהו תוכן דבריו הקדושים פון רביה"ק בעל ישועות משה מויזניץ זי"ע מיט דעם מתנחל ברוך מרזל:
    03/07/2014 18:52
    אנונימי
  28. המקורבים אמרו: דאס איז ברוך מרזל ער פירט אן דעם ישוב אין חברון
    רביה”ק זי”ע: די וואוינסט אין חברון
    מרזל: יא
    רביה”ק: וויפיל אידן וואוינען דארט
    מרזל: און קרית ארבע 400 משפחות, אין קרית אברהם אבינו 40 משפחות
    רביה”ק: ווי אזוי וואוינט איר דארט עס איז דאך א מקום סכנה?
    מרזל: מיר האבן ביקסן, די צבא פאסט אויף, מען האט נישט מורא, בכלל נישט קיין פחד, אפילו די קינדער האבן נישט מורא
    רביה”ק: איך פארשטיי נישט אפאר הונדערט משפחות צווישן אזויפיל אראבער, פארוואס דארף מען האבן מסירות נפש דערפאר?
    מרזל: זה עיר האבות
    רביה”ק: נו מילא? איך פארשטיי נישט וואס די זאגסט, ווי מעג א איד וואוינען אין א מקום סכנה, פעלט דען ווי צו וואוינען אין ארץ ישראל, מען קען נישט וואוינען אין בני ברק, ירושלים, אשדוד?