רבו של כפר חב”ד עקף ‘החתרנים’ – ומינה ועד רוחני שיהיה כפוף למרותו

חשיפת חרדים10: אחרי שקבוצת עסקנים ניסתה לבשל מהלך של הקמת 'ועד רוחני' שינשל את הגאון רבי מאיר אשכנזי מסמכויות, השלים היום רבו של כפר חב"ד את קרב הבלימה נגד המהלך, והכריז על הקמת 'ועד רוחני' - שאת חבריו מינה בעצמו
יוסף גרינבוים
ב' אייר התשע"ז / 28.04.2017 17:45

פרסום ראשון: הגאון רבי מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב”ד, השלים היום (שישי) את קרב הבלימה נגד המהלך שהתבשל בחודשים האחרונים בכפר חב”ד להקים ‘ועד הרוחני’ במטרה להחליש את כוחו ולנשלו מחלק מסמכויותיו – והכריז על הקמת ‘ועד רוחני’ אותו מינה בעצמו.

בהודעה שפרסם לתושבי כפר חב”ד נאמר:

“על פי הוראת הרבי להקים ועד רוחני שתפקידו יהיה לחזק את העניינים הרוחניים בכפר חב”ד, ובהמשך להתעסקותי בעניין בעבר,  כינסתי היום קבוצה נכבדה של אברכים חסידיים ויראי שמיים מתושבי הכפר הפועלים עם הציבור, אשר הסכימו וקיבלו על עצמם להיות חברים בועד זה”.

ועד רוחני, כפר חבד

על חברי הוועד החדשים נמנים משפיעים ואברכים חסידיים. שלושה מהם מופיעים גם בטיוטת ההחלטה שהכינו העסקנים.

מכתב נוסף שיגר הרב ליו”ר ועד כפר חב”ד, הרב שמעון רבינוביץ, ולחברי הוועד הגשמי:

ועד רוחני, כפר חבד

כפי שנחשף בחרדים10, לפי התכנית של העסקנים שיזמו את מהלך הנישול, ‘הוועד הרוחני’ היה אמור לתפקד גם כמבקר-על על ענייני הכשרות, ההלכה והמקוואות בכפר, הנמצאים תחת פיקוחו של המרא דאתרא.

במכתב הבהרה מיוחד שפרסם ביום רביעי, גולל הרב את שהתרחש מאחורי הקלעים ותקף: “קבוצה קטנה של עסקנים שמונעת מאינטרסים כספיים אינה נותנת מנוחה בכפר כבר תקופה ארוכה ביותר ומחרחרת ריב פעם אחר פעם. אותם עסקנים מנסים כעת ‘לכפות’ מהלך של הקמת גוף כזה ללא כל תיאום איתי”.

הרב הוסיף והאשים, כי “אותם עסקנים רוצים להחליש את המרא דאתרא, כדי שיוכלו לדאוג לאינטרסים שלהם”.

לדבריו, “כמה וכמה אנשים ששמותיהם הופיעו ברשימה שפורסמה – והספיקו לשוחח עימי הבוקר, הביעו בפני שאט נפש מהמהלך, והתנצלו מעומק ליבם על שרבוב שמם”.

טיוטת ההחלטה שנחשפה בחרדים10:

ועד רוחני בכפר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות