פרסום ראשון • שלושה עצורים ב’פרשת הסמים’ בקייב: חשודים בתקיפה ואיומים

חיים טוויל
|
י"ג אדר ב' התשע"ו / 23.03.2016 12:34
משטרת ישראל עצרה אתמול שלושה ישראלים, בהם חרדי המשתייך לחסידות שמרכזה בירושלים, על רקע ‘פרשת הסמים’ שהובילה להפללתם ומעצרם של גבר ואישה חרדים בשדה התעופה של בירת אוקראינה, לפני כשלושה חודשים • עילת המעצר של השלושה: סחיטה, תקיפה ואיומים

משטרת ישראל עצרה אמש (שלישי) שלושה בני אדם, בהם חרדי המשתייך לחסידות ידועה שמרכזה בירושלים, על רקע ‘פרשת הסמים’ שהובילה למעצרם של גבר ואישה חרדים בשדה התעופה של קייב באוקראינה, לפני כמעט שלושה חודשים.

מעצרם של שלושת החשודים, ובהם מי שעמד בראש הקבוצה, הוארך אתמול בבית המשפט בשבעה ושמונה ימים.

חלק מעילת המעצר של שלושת החשודים היא סחיטה, תקיפה ואיומים.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה נרחבת של חוקרי ימ”ר ירושלים, לצד גורמי חקירה באוקראינה. צוות של חוקרים מישראל אף הגיע לאוקראינה, במסגרת חקירת הפרשה, כדי לתחקר ולגבות עדויות.

לפי גורם המעורה בפרשה, החוקרים גילו במהלך החקירה, בין היתר, כיצד הופללו שני בני הזוג – על רקע סכסוכים משפחתיים.

במסגרת הפרשה חוקרת משטרת ירושלים מספר אירועים שבמהלכם הותקף לכאורה הגבר החרדי. על פי החשד, העצורים תקפו את המתלונן מספר פעמים, והיו אחראים למסכת איומים, התנכלויות ופרסומים מכפישים נגדו.

במסגרת החקירה צפויים מעצרים נוספים.

כפי שנחשף בחרדים 10, הגבר והאישה החרדים, נעצרו  בשדה התעופה בקייב שבאוקראינה, לאחר שברשות כל אחד מהם נמצא ק”ג סמים. לפי החשד, הסמים הוטמנו בכבודה שלהם במכוון, על מנת להפלילם.

זוג, קייבcensor.net.ua

מי שנרתם לסייע לבני הזוג היה הדיין החיד”ו וייס מאנטוורפן, שהוזעק בשל מורכבות הנושא על ידי עו”ד מרדכי ציבין, על מנת שיירתם למשימה וישקיע מאמצים לשחרר את בני הזוג.

חיד”ו וייס, הדיין של קהילת סאטמר באנטוורפן, הוא מי שהוביל לסיום פרשת הבחורים שנעצרו ביפן, והוא מנוסה בבעיות משפטיות סבוכות מעין אלה. הדיין גם ידוע כבעל קשרים עם משפטנים בכירים ועורכי דין מרחבי העולם, אשר בין היתר מומחים לטפל בבעיות הברחות סמים.

עו”ד ציבין אמר לאחר המעצר של בני הזוג: “מדובר בזוג חפים מפשע לחלוטין, אשר לא היה להם כל קשר לסמים שהוטמנו במזוודותיהם, ותגובתי זו הינה במפורש לא תגובה רגילה לעורכי הדין המייצגים חשודים, אלא מדובר במקרה אשר על פניו דורש חקירה קפדנית ומדוקדקת בטרם יוסקו מסקנות באשר למה בדיוק ארע”.

כשלושה שבועות לאחר המעצר הזוג שוחרר בערבות בסך של 4,000 דולר לכל אחד. מאז הם שוהים באוקראינה, ונאסר עליהם לעזוב את המדינה.