הרב אשכנזי הדהים התושבים: “לא מספיק גירושין אתה רואה סביבך?”

אלי שוורץ
|
ח' תמוז התשע"ה / 25.06.2015 17:39
הגאון רבי מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב”ד, כינס אמש את תושבי הכפר לאסיפת חיזוק – והדהים כשהכריז על תקנון דיור, הציג שורת תקנות צניעות – ותקף את החברות בקבוצות הוואטס-אפ: “יכולה להרוס לך את חיי הנישואין”

המלחמה בוואטספ ובצניעות גם בכפר חב”ד: רבו של היישוב כפר חב”ד, הגאון רבי מאיר אשכנזי, כינס אתמול (רביעי) את תושבי הכפר לאסיפה מיוחדת בבית הכנסת ‘בית מנחם’ שבמרכז  הכפר החסידי, במהלכה הציג שורת תקנות בנושאי דיור וצניעות- ויצא בתקיפות נגד השימוש באפליקציית הוואטס-אפ.

הרב אשכנזי, שהחל לכהן כרב הכפר לאחר פטירת אביו בכ”ד טבת השנה, זוכה לאהדה גדולה מאוד בקרב תושבי הכפר.

עתה הוא מנצל את הגיבוי הזה כדי למסד שורת תקנות.

תחילה פתח הרב בדברים על סוגיית הדיור הבוערת. “בכפר חייבים לחשוב על הכלל”, אמר הרב, והציע להקים ועדה בלתי תלויה שתבדוק את מחירי שכירות הדירות, תוך התחשבות בציבור.

הרב גם הדגיש את החשיבות של השכרת דירות לבני הכפר בלבד, והורה כי כל משכיר יבקש אישור מוועד הכבר בטרם יחתום על חוזה עם שוכרים חדשים. “הדבר לוקח זמן”, אמר הרב, “נושא הבניה יעמוד על סדר היום ויש צורך לפעול בעניין”.

לאחר נושא הדיור, עבר הרב לעורר על התחזקות בעניין הצניעות. הוא הציג את מכתביו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל בנושא ואמר: “הכפר שייך לרבי וצריך להתנהג כמו שהרבי רוצה. מוכרחים להכריז כאן על גבולות”.

הרב אשכנזי זעק: “האם אתה רוצה לשמור על התא המשפחתי שלך או שאתה רוצה לקלקל אותו? מה אתה חושב שאלו סביבך הם מל”ו צדיקים, אין להם יצר הרע?”

הרב המשיך ואמר: “כשאתה נוסע לטייל יחד עם עוד כמה זוגות צעירים מהחברים שלך, אתה לא רואה ומבין שהדבר הזה יהרוס לך את חיי הנישואין? לא מספיק בעיות בשלום בית? אתה רואה את זה, לא חסרים מקרים של גירושין בגלל בעיות של ערך הצניעות. לא מספיק מקרים של גירושין אתה רואה סביבך?”

הרב התייחס גם לקבוצות הוואטס-אפ: “למה אתה מאפשר את זה לאנשים הכי קרובים אליך והכי יקרים לך? למה אתה מאפשר לאשה שלך להכניס את עצמה לניסיונות? אתה לא מבין שחברות בקבוצת וואטס-אפ של זוגות צעירים שהם לא מאותה משפחה יכולה להרוס לך את חיי הנישואין?

“ואני אשאל עוד: למה אתה מכניס את הבת שלך לניסיונות? אתה יודע שאחר כך לא תישן בלילה לאחר שהיא תתחיל לצאת בלילות, אתה ואשתך לא תירדמו בגלל הדאגה”.

מאיר אשכנזי

הרב המשיך במשא הנוקב ואמר: “אדם זקוק לגבולות ואוהב גבולות. מוכרחים להכניס כאן תקנות”.

בין התקנות עליהם הכריז הרב: “נשים לא יוצאות מהבית בלי פאה (-ולא עם מטפחת או כובע). נקודה. לא משנה לאן. וחצאית חייבת לכסות את הברך גם במצב של ישיבה. נקודה”.

הוא הזכיר לתושבים: “:הכפר הוא לא שלי ולא שלך, הכפר שייך לרבי. נשים לא הולכות בלי גרביים. נקודה. שלא יראו להן את הרגל”.

אחד המשתתפים באסיפה, שהפכה לשיחת היום בריכוזי חב”ד בארץ ובעולם, אמר: “הרב דיבר בשפה ברורה לכל אחד מהתושבים, בנועם מצד אחד ובתקיפות מצד שני”.