משלחת זק”א בזירת האסון: מחפשים את גופת אייל באום

8 מתנדבי זק"א שיצאו מישראל בניסיון לאתר את גופתו של הישראלי אייל באום ז"ל, הגיעו אל זירת ההתרסקות של טיסת 'ג'רמן ווינגס' בהרי האלפים בדרום צרפת • "קיבלנו בקשה נוספת מהמשפחה והצלחנו לקבל את כל האישורים הנדרשים. נעשה את המקסימום באיתור הנעדר ז"ל" • מתארגנים לקראת סריקת הזירה, יחד עם צוות של מתנדבי זק"א מצרפת
חיים טוויל
י' ניסן התשע"ה / 30.03.2015 18:43

משלחת של שמונה מתנדבי זק”א שיצאה לפנות בוקר (שני) לצרפת, כדי לאתר גופת האזרח הישראלי אייל באום ז”ל שנספה בהתרסקות של טיסת ‘ג’רמן ווינגס’ בשבוע שעבר – הגיעה אל זירת ההתרסקות בהר האלפים.

חברי המשלחת התכוונו לצאת אל היעד כבר ביום חמישי,אך בשל התפתחויות בחקירת האסון – הצרפתים ביטלו את הגעת המשלחת ברגע האחרון.

אמש, לאחר תיאום עם הכוחות והממשל בצרפת, יצאה המשלחת לדרכה.

אל שמונת חברי המשלחת הישראלית הצטרף בשטח צוות של מתנדבי זק”א מצרפת – והם יחברו אל המחלצים שכבר פועלים בזירה וינסו לאתר עמם את הנעדר הישראלי.

מזק”א נמסר, כי מתנדבי היחידה הבינלאומית של הארגון למודי ניסיון רב באיתור נעדרים, לאחר שהשתתפו בפעולות חילוץ באסונות טבע ואסונות תעופה. המתנדבים פעלו בעבר בעשרות אירועי אסון בארץ ובחו”ל. “המתנדבים פעלו בעבר בהצלחה בעשרות אירועי אסון בארץ בחו”ל גם במצבים שהיו בגדר מחט בערימת שחת”, אומרים בזק”א.

אייל באום ז”ל, בן 39 מהוד השרון, ישראלי שהחזיק באזרחות ישראלית-ספרדית וחי בגרמניה, היה על סיפון המטוס, יחד עם עוד 149 איש, בדרכו מברצלונה לביתו.

“מיום ההתרסקות של המטוס היינו בקשר רציף עם משפחת הנעדר וכן היינו מוכנים לצאת לזירת האסון כבר בשבוע שעבר”, סיפר מתי גולדשטיין, מפקד המשלחת. “לצערי היה עיכוב עם האישורים, קיבלנו בקשה נוספת מהמשפחה וכן הצלחנו לקבל את כל האישורים הנדרשים. אנו נעשה את המקסימום באיתור הנעדר הישראלי”.

“זק”א כארגון בינלאומי המוכר על ידי האו”ם, יכול לפעול במדינות זרות בכל נושא של איתור וחילוץ נעדרים ומתן סיוע בטיפול בכבוד המת”, אמר יו”ר זק”א, יהודה משי זהב. “יש חשיבת רבה למשלחת. כולנו תקווה שאכן הם יצליחו במשימה העיקרית ויביאו בשורה למשפחת הנעדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות